2010. július 18., vasárnap

1.nap - Szöul

Hulla fáradt vagyok, de megígértem, hogy minden nap írok a blogomra és be is tartom a szavam, mégha közben ki is dőlök...Nálunk már fél 11 fele jár az idő, de azért megpróbálok mindenről beszámolni és nem kifelejteni semmit. Ma reggel 8kor keltünk, hogy be tudjunk járni minden helyet, amit elterveztünk. Háth nem így lett, mert eleve fél óra volt, mire sikerült kikászálódnunk hulla fáradtan az ágyból, másrészt pedig kicsit több volt a progi, mint az idő, így párat el kellett napolni. Amúgy tiszta gáz, mert hajnalban arra ébredtünk, hogy egy srác - aki már előző este is vagy kétszer bent felejtett vmit a szobánkban, pedig nem is velünk lakik - ma hajnalban rájött, hogy még vmit bent felejtett XD LOL de komolyan! ha még ma is bejön, akkor már mást kell kitalálnia, mert ezt már nem vesszük be XD de azért értitek!!! Hajnali egykor!!! Nem ért volna ám rá reggelig...mondjuk engem nem zavart meg igazán, mert annyira fáradt voltam, hogy miután kiment, szinte azonnal újra álomba zuhantam^^ Amúgy tiszta hihetetlen, hogy ma Szöulban lófráltunk :D Tök jóóóóó!!! :DDD És egyébként nem is jártunk be akkora területet, mégis fél napot vett kb. igénybe és mint említettem így sem végeztünk mindennel.
Először reggeliztünk egy ilyen péksütis helyen, aminek vmi francia neve van XD és kb. mindenhol megtalálható a városban! Azokat szoktam támpontnak használni, hogy visszataláljunk oda, ahonnan elindultunk XD És nagyon, de nagyon finom dolgokat árulnak, de tényleg!!! Annyira finom, hogy holnap is oda fogunk menni reggelizni, csak most egy másikba, ami még közelebb van a szálláshoz :DDD Ezután pénzt akartunk váltani. De csak mi akartunk, a bankot ez nem érdekelte, mert hiába botlik bele az ember lépten-nyomon egy bankba, ha az vasárnap nincs nyitva :S pedig tudtam, hogy ma fog kelleni a pénz, hisz DBSKs meg mindenféle cuccokat KELL venni XD lol No, nem baj - gondoltuk mi, vmi pénzváltó csak lesz...Így aztán el is indultunk a céljaink felé.
Elsőként Szedzsong király(hangül megalkotója) és Lee Sun Shin admirális(az első páncélozott hadihajó megalkotója) szobrát néztük meg. Mindkettő ugyanazon a téren van és szökőkút is volt!!!!! :DDD
Ezután a Jogyesa buddhista szentélyt néztük meg. Mivel ugye utcanevek nincsenek kiírva Koreában a falakra, nem úgy mint otthon, ezért elég nehéz elsőre, így ismeretlenül eltalálni oda, ahova menni szeretnénk - de végülis csak elsőre, utána már nagyjából meg lehet szokni^^ nagyjából XD - Miközben ott nézelődtünk és kicsit arréb mentem a többiektől fényképezni - mer ugye én mindig elkószálok XD - odaugrott elém egy kis cuki koreai kisgyerek, hogy "Annyeonghaseyo!" én meg visszaköszöntem neki, aztán kérdezte, hogy koreai vagyok, én meg mondtam, hogy nem, hanem magyar, aztán mégeccer megkérdezte, akkor már vsz. megértette, de nem tudta, hogy eszik-e vagy isszák, de azért naon kis cuki volt :DDD Volt ott egy rendezvény is, szerintünk egyébként egy szerzetes halálának valahányadik évfordulóját ünnepelhették, mert ki volt rakva egy képe, meg sok volt a szerzetes is, de mondjuk amúgy is sokan voltak azért...^^
Majd a Gyeongbokgung palota felé vettük az irányt. Majdnem oda is értünk, de tőlünk 20 méterre volt kb. a gyalogátkelő és az a helyzet, hogy a kettő között még volt egy utca, méghozzá az Insadong(amit a szöuli Váci utcaként szoktak emlegetni, de nem azért, mert olyan drága, hanem, mert nagyon sok az üzlet és főleg a turistáknak való)úgy terveztük, hogy csak gyors az első üzletet megnézzük és mehetünk a palotához és utána nézzük csak ezt végig, de aztán jött a következő, aztán a következő és végül nem volt megállás XD végignéztük az egész utcát, meg vásárolgattunk(van végre koreai zászlóm!! igggeeeeennn!!! :D)tök szupcsi volt!!! :DDD Volt ott egy fószer, aki CSAK nekünk fújt bubikat ott az utcán, aztán megkérdezte, hogy honnan jöttünk, mondtuk, hogy Mo-ról, de nem nagyon vágta, hogy hol is van az, szal mondtuk naki, hogy Európában. Aztán kérdezte a fővárost és mondtuk, hogy Bp. Erre vidáman közölte, hogy jah, háth az a kedvenc városa XD lol persze, előbb még asse tudta hol van :P pff XD meg voltak ott tüntetők is, akik elől úgy kellett félreugrani, mert végigfutottak az utcán, miközben azt kántálták, hogy "Ne edd meg a barátodat!" - kutyahús evés ellen tiltakoztak.
És végül eljutottunk a Gyeongbokgung palotához is :D Nagyon szép, tiszta és rendezett, főleg a parkja, iszonyatosan szép, nagyon kellemes volt ott ücsörögni és kajcizni, meg hülyülni is :DDD De hogy milyen bogarak vannak itt Szöulban, vmi félelmetes!!! Ebben a parkban láttuk őket!! pfffúúúújjj de bundi volt!!!! O.o
Ezután egy könyvesboltba, a Cheonggyecheon folyócskához és vacsizni vettük az irányt. Bementünk egy nagy könyvesboltba, ami rohadt nagy volt egyébként és mindenféle könyv megtalálható volt. Magazinok is.... - Mogi!! Volt egy Ji Hoos is, de Ji Hoo ide vagy oda, naon drága volt, szal inkább nem vettem meg, pedig amúgy tök jó volt^^. Végül vettem egy könyvet, de hogy milyet és mennyi volt, azt majd inkább csak otthon... XD És végül következett a nap fénypontja, a vacsiiii!!! Már annyira éhesek voltunk, hogy tök mindegy volt, hogy hova megyünk, csak együnk már!! XD így bementünk a legközelebbi kajáldába, aminek az volt a neve, hogy Mr. Pizza, de nem pizzát rendeltünk, mert az naon drága volt, inkább spagettit ettünk^^ nnnyyyaaammmm <3
Susukáék pizzériájába, a Time Out Gelatoba, az Ewha Universityre menni és plázázni már nem maradt idő, nah de nem baj, majd holnap...!!! :D

Mai aranyköpések: "Igaz, hogy én nem szoktam másokból inni..." by Évi
"Ha oda mentem volna, most nem lennék itt" by Évi
"Ezekben tárolják a kimcsit...Milyen pulcsi?! Nem pulcsi, hanem kimcsi!" by Alíz & én
"Mit szósz a meat sauce-hoz?!" by everyone :D

Még egy-két kép tegnapról:


Csövelek az incheoni reptéren egy kis áramért, hogy fészbúkozhassak XD 

Tegnapi kajcizás^^


Mai képek:
Itt SZOKTUNK reggelizni XD

Mindennapos látvány XD
A metróban
Nah, hol a kakukktojás a képen?! XD
Szedzsong király
Koreai Deák tér^^ (Gödörnél)
Lee Sun Shin admirális
Szökőkút <3 wwwííííííííí :DDDD

Jogyesa buddhista szentélynél
Jan Diék ruhatisztító autója rózsaszínben XD

Ilyen lasztit akartam én is!!!!

Insadong eleje

Pohár helyett igyál zacskóból XD



Gyeongbokgung palota és a parkja

"Évi: De vajon miért vannak rongyok a fa tövénél? Alíz: Szerintem azért, hogy elegendő vízhez jusson a fa... Én: Akkor miért nem locsolják inkább?!" XDDD

pffffúúújjjjjj ááááááááááá >.<


Cheonggyecheon napközben & este

Mai vacsink^^

8 megjegyzés:

  1. nah,csak elkészült ez is,ahogy a sütink:csodával határos módon;)
    abszolút összetéveszthető vagy egy koreaival,úgyhogy megértem,h megkérdezték...tudod,ahogy még rólam is azt hitték a Krizsevácson a lengyelek....^^
    no, a Klárinak nagyon tetszett a JanDi-s rózsaszín autó,a kedvence;)nekem meg a laptopos csövelős.és nagyon szép az a szökőkutas estefele.
    már megint ez:no,de majd visszfele helyett holnap...^^
    rohanok!szép napot holnapra!

    VálaszTörlés
  2. Manna, ezzel inkább nem poénkodnék...de mindegy :S Jó, de figylej, miért ne lehetnék nem ferde szemcsi, aki Koreában született és akkor tessék, máris koreai vok :P Reméltem is, hogy tecceni fog neki :D és ez még nem minden DB!!!! Várd csak ki, míg hazamek ;) Egyébként itt annyi van ebből, mint otthon az Ágostonéból XD akárhova mész/nézel, mindig belebotlasz egy ilyen kocsiba XD Mogiról tudtok vmi friss infót?
    hát igen, de ha a csajok nem kelnek fel hamarosan, akkor semmi sem lesz az egészből :S én vagyok az első, aki pontosan bírt kelni és elkészült fél óra alatt és már vagy 5 perce itt ülök és kb. 20 perc múlva indulni kellene :S szerintem ebből szár sem lesz :S nah, mindegy, ez van, nem tok micsinálni :S
    Jah az aranyköpésekből kimaradt egy, mert már hulla voltam és csak azután jutott eszembe, miután már kikapcsoltam a gépet XD "Junsu nem szerencsétlen, hanem szűz!" XD lol by Szabina

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép.... A képeket nézve rámtört a vágy, hogy menjek haza most....

    VálaszTörlés
  4. Nah tessék...még a végén nem is maradsz Mo-n...de télleg, nagyon jó amúgy^^ És télleg nálatok is vannak tök szép helyek, néztem múltkor... *.* Hogy telik a szabid?^^ Uncsitesóddal találkoztál már vagy mikor fogsz?

    VálaszTörlés
  5. Szia csajszi!Az első kép tipikus teeee:Dnagyonb kir, az kéne inkább profilképnek:)a rózsaszín tocsi télleg kir(Y)hozd haza nekem hehe:)HÉ NA FIGYELJ elugrottál a tüntetők elől???Első sorban kellet vna szaladnod Tótuszkáért!!!A kóreai kisgyerek tök cuki lehetett:)jó felfedező túrát!puszika

    VálaszTörlés
  6. Sőt, nemcsak hogy érte, hanem Vele XD :D de nem, mert először nem teljesen értettem, hogy mi ellen is tüntetnek pontosan, mert olyan furán hangzott...csak aztán megbeszéltem Alízzel később és ő mondta, hogy a kutyákra gondoltak...^^

    VálaszTörlés
  7. Mariann Drágám, nagyon örülök, hogy jól érzed magadat. Olyan kár, hogy mi sosem egy időben vagyunk Koreában, de talán majd lesz egyszer olyan is... Elég ügyesen eljutottatok sok helyre ahhoz képest, hogy elsőre mentetek, bár nem kételkedem a tájékozódó képességetekben. Mindegy, ügyesek vagytok, meg vagytok dícsérve, haha! Figyelj, én ott voltam másfél évig és egy csomó helyre nem jutottam el, ahová akartam, igaz nem kifejezetten bénázás, hanem inkább pénz vagy időhiány miatt, de ami késik nem múlik! Jó vagy ott a földön a kis laptopoddal ;) Nóri irigykedik rátok, de én is azért szívesen ott lennék veletek, Korea barátokkal az igazi. Apropó, nem írnád le nekm, hogy kik vannak a metrós képen, azt felismerem, hogy te vagy legbaloldalt, de a másik 3? Csak hogy legalább látásból felismerjem őket, amg egyszer nem találkzunk élőben. :p

    Najólvan várom a következő bejegyzésedet, érezzétek nagyon jól magatokat!

    ui: Junsu nem szűz, erről személyes tapasztalataim vannak....:)
    XD

    VálaszTörlés
  8. Hmmm, személyes tapasztalat...?! wwwooowww, bár nekem is lenne... XD lol Háth igen, pedig dejó is lett volna, ha mindenki eccerre lenne kint!! :DDD
    De ami késik, nem múlik ;) Nah, akkor Tőlem jobbra a Szabina, utána Alíz, végül, de cseppet sem uccsó sorban pedig Évi!! :D

    VálaszTörlés